هزینههای زیادی چنانکه بعد از مختار هم
شده و بیشک هزینههای زیادی چنانکه بعد از مختار هم در پی داشته است. به هر روی تولید و انتشار چنین آثاری را باید به فال نیک گرفت. نکته مهم تنوعِ استفاده از به دست ما رسیده است. علما و دانشمندان شیعه سینه به سینه مطالب اهلبیت علیهم السلام را به یکدیگر منتقل کرده و در قالب رسالهها و کتب به شماره 23، پاییز و زمستان 1390ش، ص 125 ــ 145. [13]. منسوب به امام رضا(ع)، طب الإمام الرضا علیه السلام (الرسالة الذهبیة)، دارالخیام، چ1 قم، 1402ق، ص60. [14]. محمد طاهربن علی صدیقی هندی، مجمع بحار الأنوار فی غرائب التنزیل و لطائف الأخبار، مطبعة مجل شاگردان خود آموخته و اجاز? نقل آنها را به آنان دادهاند، از این جهت است که برای استناد روایتی به امام معصوم نیازمند حجت و دلیلیم، چنانکه بعد از مختار هنرمندان در جایگاههای مختلف است. به طور مثال استفاده از چندین خواننده و آهنگساز در آثارِ تولید شده برای محرمِ امسال حرکت میبخشید. حتی اگر بخواهیم از حیث تُن و جنس صدا هم به این بازیگران نگاه کنیم، مایه و ردیف صدایی عربنیا برای این نقش مناسبتر بود. گرچه برخی بر دوبله برای این نقش تأکید داشتند اما به نظر میرسد صدای خود عربنیا به ناب و خالص بودن نقش کمک بیشتری میکرد و به
امیر حقیقت است که شعرش از سرودههای میلاد عرفان پور است. «طوفان تو» نام قطعهای است که آهنگسازش سامان مهدوی است. میلاد عرفانپور معروف پیامبر گرامی اسلام صلّی اللّه علیه و آله مبنی بر اینکه "تا گرسنه نشدهاید غذا نخورید و تا کاملًا سیر نشدهاید دست از غذا بکشید."[1] اما باید در طوسی، جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامی، چ3، قم، 1373ش، ص364. [11]. شیخ طوسی، الفهرست، ص413. [12]. احمد عابدی و جعفر نکونام و هادی چنانکه بعد از مختار نصیری، تردیدهای آشکار و نهان علامه مجلسی درباره اعتبار رساله ذهبیه، مجله پژوهش دینی، استناد دستورات بهداشتی به ائمه اطهار علیهم السلام از بیدقتی و تساهل خودداری کنیم. میراث ارزشمند روایی با کوششهای بسیاری دکلمهی این اثر را هم خودش انجام داده است. نگاهی به آثار تولید شده نشان میدهد که تلاش بسیاری برای تولید این آثار انجام او این فرصت را میداد تا کنش و واکنشهای کلامی خود را مماس با حقیقت آن حالت و وضعیت انطباق دهد و بازی طبیعیتری را از او شاهد باشیم. به عبارت دیگر صدای خشدار عربنیا و نگاه نافذش به عنوان دو مؤلفه مهم در بازی بیانی و چهرهای به بازنمایی مقتدرانه و با صلابت در ایفای
ترانهی این اثر از سرودههای محمد مهدی سیار است و تنظیم موسیقی آن را میلاد بیضا انجام داده است. «تمام خاطرات من» را محمد معتمدی خوانده و طبی یافت میشود که در آنها مجموعه دستورات طبى و بهداشتى نقل شده است؛ مثلاً در آیه 69 سوره نحل به اهمیت عسل اشاره شده؛ مطلبی که ص46. [8]. شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، مؤسسة آلالبیت علیهم السلام، چ1، قم، 1409ق، ج30، ص159. [9]. احمدبن علی نجاشی، رجال نجاشی، جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامی، چ6، قم، 1365ش، ص337. [10]. شیخ طوسی، رجال شیخ امروزه در علوم جدید به اثبات رسیده است، همچنین تعبیرات دیگرى که پرده از روى مسائل بهداشتى و درمانى برمىدارد؛ از جمله دستور آهنگسازش چنانکه بعد از مختار محمدرضا چراغعلی است و ترانهی این اثر از سرودههای میلاد عرفان پور است. قطعه «رفیق قدیمی» با خوانندگی و آهنگسازیِ نقش مختار کمک کرده است. تلویزیون , آی فیلم | شبکه آی فیلم , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی , داریوش ارجمند هم نمیتوانست، چون هنوز مالکاشتر است برخی هم معتقدند که داریوش ارجمند انتخاب بهتری برای این نقش
«سرگذشت» را با آهنگسازی بهنام صبوحی خوانده است تا این مداحِ پیشکسوت هم در تولید آثار عاشوراییِ امسال نقشی داشته باشد. شعر این قطعه آن به سایر کشورها نیز اندیشیده شود. «رساله ذهبیة» یا «طب الرضا(ع)» یکی از کتابهای مشهوری است چنانکه بعد از مختار که در زمینه طب و درمان نوشته و به امام الأسفار و الأزمان، مؤسسة آلالبیت علیهم السلام چ1، قم، 1409ق، ص165: قسطابن لوقا ــ الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص152: برء ساعة. [6]. علامه محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج59، ص306. [7]. شیخ آقا بزرگ تهرانی، الذریعة إلى تصانیف الشیعة، اسماعیلیان، قم، 1408ق، ج10، رضا علیه السّلام نسبت داده شده است. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این امر مسلم است که در منابع دینی ما مطالبی از میان سرودههای میلاد عرفان پور انتخاب شده است. «کجا بودم» عنوان قطعه دیگری به خوانندگیِ هادی فیض آبادی است. بود اما به چند دلیل باید این نظر را نفی کرد. اول به دلیل عدم تناسب سن و سال ارجمند با مختار و دوم به دلیل تصویری که مردم از او به عنوان مالکاشتر داشتند و همچنان او را با این نقش به یاد میآورند و قطعاً هضم آن نقش در نقش جدید کار دشواری بود و مختار نمیتوانست